tirsdag 18. november 2014

Trening på jobben

Etter en full arbeidsdag er jeg sulten, sliten og veldig lite motivert til å trene. Derfor er det veldig praktisk å trene i arbeidstiden. Som ansatt i staten har jeg 1 time trening i uka innebakt i arbeidstiden, noe jeg faktisk ikke visste om før for en måneds tid siden. (Folk på samme kontor som er kommunalt ansatt har bare 25min og må da evt avspasere hvis de bruker mer tid enn dette.)

Flere på jobben har gått sammen og begynt å trene to halvtimer i uka, mandager og onsdager kl 15. Vi bruker et intensivt treningsopplegg fra en video hvor hver økt er på 25min. Disse inneholder både kondisjon og styrke, med kroppsvekt som motstand. Noen av de andre bruker lette håndmanualer eller halvlitersflasker med vann for ekstra motstand, men det har jeg ingen behov for.

Jeg klarer ikke å gjøre alle øvelsene, selv de forenklede utgavene. Og jeg må ta mini-pauser innimellom pga dårlig kondis.  Men det er greit. Jeg sper på med øvelser fra manuellterapeuten og blir likevel god og svett hver gang.

Desverre er det ikke alle øktene jeg rekker å bli med på, fordi jeg ofte har møter kl 14 og de er ikke alltid ferdig til 15. Likevel er litt trening bedre enn ingenting, og jeg merker at jeg har gått av det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentaren din blir publisert så snart den har blitt godkjent. (Denne manuelle godkjenningsprosessen er for å unngå at bloggen blir oversvømmet med spam.)